Vai al contenuto pricipale

Research Services

The contents of this page are gradually being updated and, as such, are not to be considered definitive.

Manager: Cristiano Lo Iacono 
Email: ricerca.scienzenatura@unito.it 

  • Management and accounting support for applications for national, international and regional funding for research via a prior verification of the relevance and eligibility of costs. This process is carried out in close collaboration with the Centre of Natural Sciences' administration and accountancy services; 
  • Guidance and counseling on funding opportunities for research and innovation; 
  • Administrative support for the definition of research agreements, work for third parties, etc.;  
  • Support for PhD schools and single PhD courses; 
  • Internal census and monitoring of the University's Third Mission: patents, spin-offs, development and public engagement;  
  • Support for the promotion and valorisation of research and the Third Mission; 
  • Coordination of evaluation (e.g. VQR) and quality control (e.g. SUA-RD) procedures.

Within the University:

Teaching staff, research staff, temporary research fellows, PhD students.

Outside the University:

Public and private research institutes 
Public and private bodies that are interested in research project development
Public and private bodies that require scientific services

Write to:  ricerca.scienzenatura@unito.it


Per supporto

  • alla progettazione, gestione e rendicontazione di finanziamenti nazionali, internazionali e regionali per la ricerca, tramite verifica in via preventiva della pertinenza ed eleggibilità dei costi;
  • all'orientamento e consulenza su opportunità di finanziamento per la ricerca e l'innovazione.

Scrivere a: progetti.scienzenatura@unito.it

Le persone di riferimento da contattare per queste attività sono:

Daniela Costa 

Alessandra Gumina

Raffaella Marcuz


Per supporto

  • alla redazione e stipula di convenzioni di carattere istituzionale (convenzioni di ricerca) e commerciale (attività in conto terzi);
  • all'orientamento sui contributi finalizzati per la ricerca in relazione con il mondo dell'impresa e degli enti pubblici e privati.

Scrivere aconvenzioni.scienzenatura@unito.it

Le persone di riferimento da contattare per queste attività sono:

Antonella Cirulli
per le richieste provenienti dai Dipartimenti di Informatica e Matematica

Carla Lingua
per le richieste provenienti dal Dipartimento di Psicologia

Raffaella Marcuz
per le richieste provenienti dal Dipartimento di Scienze della Vita e Biologia dei Sistemi

Letizia Pisciuneri 
per le richieste  provenienti dai Dipartimenti di Chimica, Fisica, Scienza e Tecnologia del Farmaco e Scienze della Terra


Per supporto 

  • al monitoraggio dei dati connessi alla Ricerca e Terza Missione (Prodotti della Ricerca, Progetti e Accordi);
  • alle attività collegate alle procedure di valutazione (es. VQR) e assicurazione della Qualità (es. SUA-RD).

Scrivere a: valutazione.scienzenatura@unito.it

Le persone di riferimento da contattare per queste attività sono:

Antonella Cirulli
per i Dipartimenti di Informatica, Matematica, Psicologia e Scienze della Vita e Biologia dei Sistemi

Carla Lingua
per i Dipartimenti di Chimica, Fisica, Scienze della Terra e Scienza e Tecnologia del Farmaco

Research page for the Centre of Natural Sciences on Unito.it (in Italian)

After approval from the board of directors, given on the 26th April 2016, the University of Turin completed, during the course of 2016, a reorganisation of its technical and administrative services.

The entire University has been reorganised into a series of centres; the new model has seen the creation of a single University administration and seven area centres (CLE Centre, Agriculture and Veterinary Medicine Centre, Natural Sciences Centre, Economy and Management Centre, Medicine Centre Orbassano and Candiolo, Medicine Centre Turin, Humanities Centre) as the organisational offices which will service the departments, schools, special educational organisations and research centres and which will function alongside the Main University administration centre.              

The new organisational structure came into effect on the 1st January 2017. Web site information will, as such, be gradually updated.

Staff can find further information on the reorganisation of the University intranet at the following link Ateneo e organizzazione >> Riorganizzazione di unito 2017 (password access required). 

 

 

Last update: 03/12/2018 14:08
Non cliccare qui!